Bezdrátový telefon Grandstream

Bezdrátový telefon Grandstream se skládá ze základny připojené do počítačové sítě a jednoho nebo více sluchátek, která se základnou komunikují bezdrátově.

Konfigurace se provádí na základně, která k tomuto účelu poskytuje webové konfigurační rozhraní. Před započetím konfigurace je potřeba sluchátko se základnou spárovat.

Přihlášení do konfiguračního rozhraní

V menu sluchátka (levé tlačítko pod displejem) najděte šipkou dolů ikonu "i" jako informace → Base stav → IP adresa (Information → Base status → IP address). Do webového prohlížeče v počítači, který je připojen ke stejné síti jako telefon, zadejte tuto adresu s defaultním portem 80, tedy např. 192.168.12.34:80. U starších modelů je login admin/admin, u novějších najdete heslo na štítku zespodu základny.

Konfigurace telefonní linky (SIP účtu)

Na obrazovce Profily → Profil 1 → Obecná nastavení (Profiles → Profile 1 → General Settings) zadejte adresu SIP serveru, typicky ve tvaru nazevfirmy.optimcall.cz:20000 nebo nazevfirmy.m2.optimcall.cz:20000. Potřebné údaje jste dostali od společnosti OptimSys. Dole nastavení uložte.

Na obrazovce DECT → Nastavení SIP → Účet 1 (DECT SIP Account Settings Account1) nastavte SIP účty jednotlivých klapek, každou na jeden řádek.  

  • Číslo uživatele SIP, Registrační jméno (SIP User ID, Authenticate ID): login klapky, bude ve tvaru např. nazevfirmy123
  • Heslo (Password): heslo klapky
  • Název (Name): číslo klapky, např. 123 
  • HS mód (HS Mode): vyberte konkrétní sluchátko, na kterém klapku chcete mít

Dole nastavení uložte. Na obrazovce Stav → Stav účtu (Status Account Status) zkontrolujte stav registrace.

Na obrazovce DECT → Nastavení SIP → Nastavení handsetu (DECT SIP Account Settings Handset Line Settings) přidělte ve sloupci LINE1 k jednotlivým sluchátkům klapky nakonfigurované v předchozím kroku. Pokud máte pouze jedno sluchátko a jednu klapku, měla by se přidělit automaticky, ale raději to zkontrolujte. Dole nastavení uložte. 

Co dalšího je vhodné nastavit

Na obrazovce Údržba → Datum a čas (Maintenance Date and Time) nastavte:

  • Časový server NTP (NTP Server): cz.pool.ntp.org
  • Časová zóna (Time Zone): GMT+01:00

Na obrazovce Údržba → Aktualizace firmware → Základní firmware (Maintenance Firmware Upgrade Base Firmware) nastavte Umístění Firmware (Firmware Server Path): firmware.grandstream.com
Na obrazovce Údržba → Aktualizace firmware → Sluchátka (Maintenance → Firmware Upgrade → Handset Firmware) zvolte Automatické aktualizace (Automatic Upgrade): ANO (YES)
Na obrazovce Profily → Profil 1 → Nastavení volání (Profiles Profile 1 Call Settings) vložte do pole Dial plan následující hodnotu: { x+ | \+x+ | *x+ | *xx*x+ }
Na obrazovce Stav → Stav základny (Status DECT Base Status) zkontrolujte, zda není k dispozici nový firmware a případně jej aktualizujte. Měla by se aktualizovat základna i všechna sluchátka. Trvá to někdy až desítky minut.

Kontakty

OptimSys, s. r. o.
– Olomoucká 3419/7, 618 00 Brno
– Pražská 18, 102 00 Praha 10

Obecné dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obchodní dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Technická podpora

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obecné dotazy

+420 511 205 390

Technická podpora

+420 511 205 398

Fakturační údaje

Optimsys, s.r.o.
Domovina 752/8,
779 00 Olomouc
IČ: 26833972
DIČ: CZ26833972

Bankovní spojení

CZK: 2901034311/2010
EUR: 2701034317/2010
USD: 2401034294/2010
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Technické cookies
Technické cookies
Přijmout
Odmítnout
Marketingové nástroje
Služba Google Analytics
Přijmout
Odmítnout