Bezdrátový telefon Grandstream se skládá ze základny připojené do počítačové sítě a jednoho nebo více sluchátek, která se základnou komunikují bezdrátově.
Konfigurace se provádí na základně, která k tomuto účelu poskytuje webové konfigurační rozhraní. Před započetím konfigurace je potřeba sluchátko se základnou spárovat.
V menu sluchátka (levé tlačítko pod displejem) najděte šipkou dolů ikonu "i" jako informace → Base stav → IP adresa (Information → Base status → IP address). Do webového prohlížeče v počítači, který je připojen ke stejné síti jako telefon, zadejte tuto adresu s defaultním portem 80, tedy např. 192.168.12.34:80. U starších modelů je login admin/admin, u novějších najdete heslo na štítku zespodu základny.
Na obrazovce Profily → Profil 1 → Obecná nastavení (Profiles → Profile 1 → General Settings) zadejte adresu SIP serveru, typicky ve tvaru nazevfirmy.optimcall.cz:20000 nebo nazevfirmy.m2.optimcall.cz:20000. Potřebné údaje jste dostali od společnosti OptimSys. Dole nastavení uložte.
Na obrazovce DECT → Nastavení SIP → Účet 1 (DECT → SIP Account Settings → Account1) nastavte SIP účty jednotlivých klapek, každou na jeden řádek.
Dole nastavení uložte. Na obrazovce Stav → Stav účtu (Status → Account Status) zkontrolujte stav registrace.
Na obrazovce DECT → Nastavení SIP → Nastavení handsetu (DECT → SIP Account Settings → Handset Line Settings) přidělte ve sloupci LINE1 k jednotlivým sluchátkům klapky nakonfigurované v předchozím kroku. Pokud máte pouze jedno sluchátko a jednu klapku, měla by se přidělit automaticky, ale raději to zkontrolujte. Dole nastavení uložte.
Na obrazovce Údržba → Datum a čas (Maintenance → Date and Time) nastavte:
Na obrazovce Údržba → Aktualizace firmware → Základní firmware (Maintenance → Firmware Upgrade → Base Firmware) nastavte Umístění Firmware (Firmware Server Path): firmware.grandstream.com
Na obrazovce Údržba → Aktualizace firmware → Sluchátka (Maintenance → Firmware Upgrade → Handset Firmware) zvolte Automatické aktualizace (Automatic Upgrade): ANO (YES)
Na obrazovce Profily → Profil 1 → Nastavení volání (Profiles → Profile 1 → Call Settings) vložte do pole Dial plan následující hodnotu: { x+ | \+x+ | *x+ | *xx*x+ }
Na obrazovce Stav → Stav základny (Status → DECT Base Status) zkontrolujte, zda není k dispozici nový firmware a případně jej aktualizujte. Měla by se aktualizovat základna i všechna sluchátka. Trvá to někdy až desítky minut.
OptimSys, s. r. o.
– Olomoucká 3419/7, 618 00 Brno
– Pražská 18, 102 00 Praha 10
Optimsys, s.r.o.
Domovina 752/8,
779 00 Olomouc
IČ: 26833972
DIČ: CZ26833972
vytvořil www.pixelhouse.cz