Volání z pevné linky se zobrazením mobilního čísla

OptimCall je VoIP telefonní ústředna se všemi funkcemi klasické pevné linky. Pokud chcete zachovat mobilní číslo, na které jsou vaši zákazníci zvyklí, ale zároveň evidovat hovory v ústředně, je to možné. Vaše mobilní číslo může zůstat u stávajícího mobilního operátora, není třeba je nikam přenášet a SIM karta ani nemusí být v žádném mobilním telefonu.

Odchozí hovory pod mobilním číslem

V ústředně OptimCall použijeme tzv. maskování mobilním číslem.

Maskování podléhá regulaci Českého telekomunikačního úřadu jako součást opatření proti spoofingu. Spoofing je zneužití telefonního čísla např. banky nebo finančního úřadu, pod kterým ve skutečnosti volá podvodník a snaží se z Vás vylákat přístup k internetovému bankovnictví nebo jiné citlivé údaje. Podvodníci využívají právě maskování jiným telefonním číslem, tedy stejnou technologii jako zavedené firmy volající z pevných linek pod mobilním číslem. Může se proto stát, že i váš běžný hovor cílový operátor označí jako pokus o spoofing. Takový hovor může být např. automaticky odmítnut (volaný má jakoby z pevné linky stále "obsazeno", zatímco z mobilu se mu dovoláte), zobrazí se neznámé nebo skryté číslo, případně číslo pevné linky.

Maskování v praxi funguje tak, že operátorovi pevné linky sdělíte mobilní číslo, pod kterým chcete z pevné linky volat. Mobilnímu operátorovi naopak musíte nahlásit, že chcete číslo používat k volání z pevné linky, dále číslo pevné linky a jejího provozovatele. Není možné se maskovat jakýmkoliv telefonním číslem, je nutné prokázat vlastnictví tohoto čísla. Postup se u různých operátorů liší, přehled nejčastěji využívaných najdete níže. S vyplněním žádosti rádi pomůžeme, ale podat ji musíte vy jako vlastník mobilního čísla.

Maskuji volání z pevné linky mobilním číslem operátora:

O2

Je nutné podat žádost k O2 na formuláři "Žádost o vyjmutí z ochrany Anti-Spoofing společnosti O2 Czech Republic a.s.". Musí být potvrzen na poslední straně operátorem pevné linky. Jde to na pobočce, přes Vašeho obchodního zástupce, poštou s ověřeným podpisem, datovkou nebo e-mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. s kvalifikovaným elektronickým podpisem.

Pokud voláte z pevné linky Odorik.cz, na vyžádání potvrzený formulář zajistíme. Stačí říci, zda jej budete v O2 podávat v tištěné nebo elektronické podobě.

T-mobile

Platí i pro virtuální operátory Twist, Kaktus, Mobil.cz a Innogy. Formulář k vyplnění se jmenuje „Žádost o vyjmutí z ochrany Hlasový Firewall 2.0“ a podává se na pobočce nebo přes Vašeho obchodního zástupce. O možnosti elektronického podání nevíme.

Ufon a Vodafone

Zatím není u Vodafonu ani Ufona žádné povolení potřeba, ale očekáváme, že se situace brzy změní.

Volám z pevné linky operátora:

Fayn

Objednejte si službu Mobilní CLIP a nám sdělte číslo pevné linky i mobilní číslo. Více najdete v nápovědě přímo u Faynu: https://www.fayn.cz/telefony/mobilni-clip

IPEX

Je třeba vyplnit formulář "Dohoda o maskování čísel" a přiložit důkaz o vlastnictví mobilního čísla, např. smlouvu s operátorem nebo aktuální vyúčtování. Vše vyřídíte na zákaznické podpoře IPEX.

Odorik

Vlastnictví mobilního čísla se ověřuje kódem zaslaným v SMS. SIM karta s vaším číslem tedy musí být v  nějakém mobilu, aby na něj SMS mohla dorazit. Platnost kódu je 48 hodin. Pokud máte u nás domluvenou správu účtu v Odoriku, můžeme kód v administraci zadat místo vás, tedy pokud nám jej přepošlete :) Ověřovací SMS bude v tomto tvaru: 

Potvrdte zmenu cisla zadanim kodu "ab23" v uziv. rozhrani (pro linku 765432): pruvodce nastavenim > Vlastni tel. cislo > Nastaveni CLIP. Kod platny 48 hodin.

Potřebujeme tedy znát čtyřmístný kód z písmen a číslic, zde např. "ab23". Pokud ověřujete více čísel najednou, tak abychom se v tom vyznali, pošlete nám také šestimístné číslo linky z každé SMS, tedy např. "765432 - ab23".

Optimalcall a VIPTel

Na Slovensku, pokud víme, nelze volat z pevné linky pod mobilním číslem, které není v roamingu. U čísel v roamingu to stále možné je, aby nedocházelo k blokování legitimních hovorů z a do zahraničí.

Příchozí hovory na mobilní číslo

Protože budete zákazníkům z mobilního čísla volat, oni vám na něj budou volat zpět. Potřebujete tedy hovory také přijímat. Tohle je ta jednodušší část. Příchozí hovory na mobilní číslo stačí u operátora přesměrovat na číslo pevné linky. To je součástí ústředny OptimCall vždy – zda je při volání zobrazíte zákazníkům, je pouze na vás. 

Přesměrováním se z příchozího hovoru stane hovor odchozí. Za přesměrované hovory od zákazníků tedy platíte dle tarifu vašeho mobilního čísla stejně jako za odchozí volání na pevnou linku. Doporučujeme na mobilní číslo pořídit paušál, kde vás to nevyjde zbytečně draho.

Kontakty

OptimSys, s. r. o.
– Olomoucká 3419/7, 618 00 Brno
– Pražská 18, 102 00 Praha 10

Obecné dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obchodní dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Technická podpora

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obecné dotazy

+420 511 205 390

Technická podpora

+420 511 205 398

Fakturační údaje

Optimsys, s.r.o.
Domovina 752/8,
779 00 Olomouc
IČ: 26833972
DIČ: CZ26833972

Bankovní spojení

CZK: 2901034311/2010
EUR: 2701034317/2010
USD: 2401034294/2010
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Technické cookies
Technické cookies
Přijmout
Odmítnout
Marketingové nástroje
Služba Google Analytics
Přijmout
Odmítnout