Společnost OptimSys poskytuje službu virtuální telefonní ústředny OptimCall, ale není telefonním operátorem. Pokud váš operátor neposkytuje SIP trunk nebo nabízí nevyhovující podmínky, doporučíme vám operátora podle vašich potřeb během kalkulace telefonního řešení. Pro zachování vašeho stávajícího čísla pevné linky jej můžete buď přesměrovat na nově zřízené číslo nebo jej přenést k novému operátorovi.
Během realizace telefonního řešení OptimCall vám zřídíme testovací číslo, na kterém vše nastavíme a budete si moci fungování nové ústředny nejdříve vyzkoušet. Přenos vašich stávajících čísel je až posledním krokem v celém procesu a spolu s vámi naplánujeme termín přenosu tak, aby nedošlo k významnému narušení provozu vašich telefonních linek.
Přenos čísel můžeme vyřídit s novým operátorem my nebo si jej můžete u nového operátora objednat sami. V tom případě potřebujeme znát datum a čas přenosu, abychom byli k dispozici v případě potíží. DŮLEŽITÉ: před zahájením realizace telefonní ústředny OptimCall výpověď u stávajícího operátora nedávejte. Ušetříte si spoustu starostí :)
Následující informace se vztahují pouze k portacím telefonních čísel v České republice. Pravidla v zahraničí bývají úplně jiná a doporučujeme je ověřit přímo u poskytovatele místního čísla.
K přenosu telefonního čísla potřebujete znát jeho OKU nebo ČVOP.
OKU neboli ověřovací kód účastníka je 14místné číslo, které přiděluje operátor každému telefonnímu číslu nebo bloku čísel. Slouží právě k přenosu čísel mezi operátory a každý operátor je povinen vám jej poskytnout. OKU obvykle najdete v samoobsluze účtu u svého stávajícího operátora, případně ve smlouvě.
ČVOP neboli číslo výpovědi opouštěného účastníka je starší, ale platný způsob portace všech telefonních čísel u jednoho operátora pomocí tzv. hromadné objednávky. Na rozdíl od OKU, ČVOP není operátor povinen poskytnout.
Portaci je nutné objednat na konkrétní datum a čas minimálně tři pracovní dny předem. Nový operátor (ten, ke kterému číslo přenášíte) vaši žádost zpracuje a objedná přenos čísla u stávajícího operátora, který objednávku pomocí OKU nebo ČVOP ověří. Přenášené číslo je poté zapsáno do Centrální databáze přenesených čísel. Z tohoto důvodu nelze přenos čísla během posledních tří dnů zrušit.
V den a hodinu portace očekávejte výpadek přenášených čísel na přibližně 5 - 10 minut. V tu dobu bude vaše číslo nedostupné. Portaci lze provést v pracovních dnech nejlépe od 6 do 16 hodin. Doporučujeme zvolit čas mimo vaši pracovní dobu, pokud je to možné.
S portací telefonního čísla mohou být spojeny poplatky. Někteří operátoři si účtují poplatek za nutnou administrativu. V případě, že portaci za vás budeme zařizovat my, vám poskytneme potřebné informace k podmínkám nového operátora. Pokud si přenos objednáváte sami, doporučujeme se o podmínkách informovat předem.
Pokud máte u opouštěného operátora smlouvu na dobu určitou, případně další služby (jiná čísla, internet apod.), může být s výpovědí služeb spojena smluvní pokuta. Hlasová služba vázaná k přenášenému číslu po přenosu čísla u opouštěného operátora automaticky zaniká, vypovídat ji před portací tedy není třeba. Pokud již neplánujete služby opouštěného operátora využívat, ověřte si, zda došlo k ukončení všech služeb.
OptimSys, s. r. o.
– Olomoucká 3419/7, 618 00 Brno
– Pražská 18, 102 00 Praha 10
Optimsys, s.r.o.
Domovina 752/8,
779 00 Olomouc
IČ: 26833972
DIČ: CZ26833972
vytvořil www.pixelhouse.cz