Softwarový telefon MicroSIP

Aktivně vyvíjený a zdarma dostupný telefon s účelným a minimalistickým uživatelským rozhraním. Doporučujeme.

Stažení a instalace MicroSIP

Stáhněte si instalační soubor ze stránky https://www.microsip.org/downloads (stačí verze lite) a spusťte jej.

Konfigurace telefonní linky (SIP účtu) na softwarovém telefonu MicroSIP

Krok 1

Otevřete menu a zvolte Přidat účet... (Add Account…)

 

Krok 2

Do pole Název účtu (Account Name) zadejte jméno účtu dle vašeho uvážení. Doporučujeme vyplnit číslo klapky.

Do polí SIP Server a Doména (Domain) zadejte adresu SIP serveru včetně čísla portu za dvojtečkou.

Do pole Uživatel (Username) zadejte uživatelské jméno linky a do pole Heslo (Password) heslo linky.

Údaje jste dostali od společnosti OptimSys.

Ostatní položky neměňte.

Uložte údaje kliknutím na Uložit (Save) v dolní části dialogu.

Krok 3

Je-li vše v pořádku, uvidíte v levém dolním rohu nápis Připojeno (Online).

Tipy a triky

Nastavení vyzvánění

Máte-li náhlavní soupravu s USB konektorem, může vám příchozí hovor na MicroSIP vyzvánět z reproduktoru počítače, ale samotný hovor uslyšíte ze sluchátek. Užitečné v případě, kdy nemáte soupravu na hlavě po celou dobu.

Otevřete menu a zvolte Nastavení (Settings), nebo stiskněte Ctrl + P.

Vyzvánění (Ring Device) nastavte na reproduktory počítače, odkud chcete slyšet, že telefon zvoní.

Reproduktor (Speaker) nastavte na sluchátka u náhlavní soupravy.

Mikrofon (Microphone) nastavte na mikrofon u náhlavní soupravy.

Názvy se mohou ve vašem počítači lišit podle používaného zařízení. 

Tlačítka pro přepojování

Pro rychlejší přepojování hovorů je možné si v MicroSIPu vytvořit vlastní tlačítka. 

Otevřete menu a zvolte Zkratky (Shortcuts), nebo stiskněte Ctrl + S.

Do pole Popisek (Label) napište text, který se bude na tlačítku zobrazovat. 

Do pole Číslo (Number) uveďte celou DTMF sekvenci, pomocí které budete přepojovat. Více o přepojování najdete v samostatném článku. Příklady nastavení najdete níže na obrázku. 

Typ (Type) nastavte na DTMF. 

V dolní části okna pod seznamem zkratek zaškrtněte možnost Povolit (Enable).
Možnost Zobrazit dole (Bottom Position) zaškrtněte, pokud chcete mít tlačítka v dolní části okna MicroSIPu, jinak se zobrazí vpravo.

Nastavení poté uložte. MicroSIP je třeba před zobrazením tlačítek restartovat.

Hotovo. Tlačítka je možné využívat k přepojování během hovoru.

Vyskakovací okno příchozího hovoru se nezobrazuje

Pokud pracujete na dvou nebo více monitorech zároveň, může se stát, že vyskakovací okno příchozího hovoru není vidět, ačkoliv je MicroSIP spuštěn a hovor zvoní. Vyskakovací okno může být skryté na některém z dalších monitorů. 

Pro tento případ doporučujeme v Nastavení zaškrtnout položky Při příchozím hovoru zobrazit nahoře (Bring to Front on Incoming Call) a Při příchozím hovoru náhodné umístění okna (Random Popup Position).

Pokud toto nastavení nepomohlo, doporučujeme MicroSIP odinstalovat, stáhnout nový instalační soubor a nastavit vše znovu.

Kontakty

OptimSys, s. r. o.
– Olomoucká 3419/7, 618 00 Brno
– Pražská 18, 102 00 Praha 10

Obecné dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obchodní dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Technická podpora

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obecné dotazy

+420 511 205 390

Technická podpora

+420 511 205 398

Fakturační údaje

Optimsys, s.r.o.
Domovina 752/8,
779 00 Olomouc
IČ: 26833972
DIČ: CZ26833972

Bankovní spojení

CZK: 2901034311/2010
EUR: 2701034317/2010
USD: 2401034294/2010
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Technické cookies
Technické cookies
Přijmout
Odmítnout
Marketingové nástroje
Služba Google Analytics
Přijmout
Odmítnout