SMS zprávy

OptimCall nabízí řešení pro odesílání jednotlivých i hromadných SMS zpráv. Pevná linka klasickou SMS odeslat neumí, službu tedy zajišťuje telefonní operátor vašeho mobilního zařízení nebo jiná služba. Podle Vašich potřeb si můžete vybrat z následujících možností.

Kanál Identifikace
odesílatele
Odeslání SMS Příjem SMS Výhody Nevýhody

SMSbrana.cz shortcode,
InfoSMS,
vlastní text,
vlastní číslo

 
dle tarifu spolehlivé,
vhodné pro hromadné SMS
(až 80/s)
vyšší cena > 1 Kč vč. DPH

Odorik.cz shortcode,
SMSinfo
spolehlivé vyšší cena 1 Kč vč. DPH

hardwarová
GSM brána
telefonní číslo
SIM karty
odesílání z vašeho mobilního čísla,
cena dle tarifu SIM
bránu je nutné umístit u Vás

mobilní aplikace
OptimCall
telefonní číslo
SIM karty
odesílání z vašeho mobilního čísla,
cena dle tarifu SIM
pouze pro Android,
nespolehlivé!

Všechny uvedené možnosti jsou dostupné v administraci OptimCallu i návazných systémech, které mají integrovanou možnost odesílání a příjmu SMS, např. v Supportboxu. Podrobnosti najdete níže.  

SMSbrana.cz

Nejrychlejší a nejefektivnější možnost hromadného rozesílání SMS (až 80/s). Podle vybraného tarifu může být odesílatelem zpráv shortcode, InfoSMS, název Vaší firmy nebo i Vaše telefonní číslo. Na tarifu závisí i možnost příjmu SMS zpráv – buď se řeší mimo a dorazí přímo na SIM kartu, nebo můžete přijímat pouze odpovědi na Vámi zaslané zprávy, nebo přijímáte i nevyžádané zprávy. 

Zprávy odesíláte a přijímáte v počítači. Lze využít administraci OptimCallu, vlastní rozhraní SMSbrany nebo jiný návazný systém. Na napojení se musíme domluvit my se SMSbranou.cz. V OptimCallu a dalších systémech se tento kanál pro odesílání SMS objeví pod názvem ve tvaru smsbrana-jmenofirmy.

Operátor Odorik

Odorik.cz nabízí odesílání SMS přes API, jako odesílatele je možné použít shortcode 5517 nebo SMSinfo. Příjemce SMS na ni nemůže odpovědět. Pro zpřístupnění možnosti odesílání SMS přes Odorik z OptimCallu nebo návazných systémů kontaktujte naši technickou podporu, SMS službu vám vytvoříme. Potřebujeme znát Vaše zákaznické číslo a API heslo pokud máme k Vašemu účtu přístup, zjistíme si je sami. V OptimCallu a dalších systémech se tento kanál pro odesílání SMS objeví pod názvem ve tvaru odorik-jmenofirmy.

Jedná se o spolehlivé odesílání jednotlivých i hromadných SMS, cena za odeslání zprávy se řídí platným ceníkem Odoriku. Pokud víme, je ze zpráv automaticky odstraněna diakritika.

Hardwarová GSM brána

Zjednodušeně jde o "krabičku" podobnou modemu se slotem na SIM kartu. Běžně dostupné jsou u nás brány na 2, 4 nebo 8 SIM karet, obvykle doporučujeme řadu Yeastar Neogate TG. Protože SMS odesílá SIM karta, nehodí se brány pro hromadné rozesílání ani velké množství SMS zpráv, stejně jako je tomu u mobilu. K rozesílání hromadných marketingových SMS nejsou běžné SIM karty vůbec určeny a mobilní operátoři mají obvykle nějaký strop, kolik SMS měsíčně můžete ze SIM karty odeslat (např. 2 000). 

GSM bránu je třeba umístit a provozovat u Vás. Potřebuje připojení k internetu přes ethernet port, přístup k mobilnímu signálu a veřejnou IP adresu. Je třeba navázat TCP spojení mezi OptimCallem a bránou, což typicky vyžaduje forwardování portů na routeru a otvírání prostupů ve firewallu. Před vložením SIM karty do brány je nutné na ní zrušit PIN. Konfiguraci samotné brány zajišťujeme obvykle přes vzdálenou správu, ideálně večer nebo přes noc, abychom nenarušili Váš běžný provoz.

Mobilní aplikace OptimCall

Nejméně spolehlivé řešení, které zvládnete nastavit i sami. Mobilní číslo, ze kterého chcete SMS odesílat, je nutné mít na SIM kartě vložené v mobilu s Androidem jako SIM 1. Do mobilu instalujte aplikaci OptimCall, nezapomeňte povolit synchronizaci SMS zpráv a hlavně zakažte všechny spořiče baterie, aby Android aplikaci nevypínal. Pokud jste provedli vše správně, v administraci OptimCall se vám objeví nový kanál pro odesílání SMS pojmenovaný po modelu spárovaného mobilu. V Supportboxu jej najdete v nastavení telefonu na poslední kartě Napojené zařízení.

Spárovaný mobilní telefon odesílá SMS přímo ze SIM umístěné v mobilu stejným způsobem, jako byste je psali přímo v aplikaci Zprávy. Odesílatelem je mobilní číslo na Vaší SIM kartě a na stejném čísle zprávy také přijímáte. Hodí se pouze pro zasílání jednotlivých SMS např. o odeslání objednávky nebo vyřízení požadavku. 

A nevýhody pokračují. Pokud aplikace neběží, zprávy se neodesílají a ty přijaté se do Vašeho systému nepropíšou, dokud aplikaci opět nespustíte. Je třeba ji tedy občas spustit, aby ji Android nepovažoval za "nepoužívanou". Vypnutím spořiče baterie toto chování částečně omezíte, ale zabránit se mu úplně nedá. Navíc provoz spotřebovává baterii mobilu celkem rychle, doporučujeme tedy využít starší mobil trvale připojený na nabíječku nebo vysokokapacitní outdoorovou "cihlu".

Další možnosti

Napojení jiných operátorů nebo systémů do OptimCallu přes API je možné. Dokumentaci i vyčerpávající poradenství rádi poskytneme.

Délka SMS zprávy

Jedna SMS může mít maximálně 160 znaků bez diakritiky nebo 70 znaků s diakritikou včetně mezer. Delší zprávu mobilní operátor automaticky rozdělí na více segmentů a každý z nich účtuje jako jednu SMS. Dnešní mobilní telefony vám rozdělenou SMS obvykle sloučí a zobrazí v jedné "bublince", ale občas se ještě můžete setkat s jednotlivými zprávami s např. "1/2" a "2/2" na začátku. 

Přesněji řečeno SMS může mít 1120 bitů, což v kódování GSM-7 znamená 7 bitů na jeden znak (a 1120 bitů ÷ 7 = 160 znaků). Pokud použijete byť jen jeden znak, který GSM 7-bitová tabulka neobsahuje, změní se kódování na 16-bitové UCS-2 (a 1120 bitů ÷ 16 = 70 znaků).

U zprávy rozdělené na více segmentů se do jednoho segmentu vejde 153 znaků bez diakritiky nebo 67 s diakritikou. Zbytek zabírá datová hlavička, která zajišťuje sloučení jednotlivých segmentů SMS v mobilu příjemce. Segmentů se v praxi většinou používá maximálně pět, maximální možná délka SMS je tedy 765 znaků bez diakritiky nebo 335 s diakritikou.

 Kromě diakritiky umí SMS zprávy taky emojis 🥳 ale doporučujeme to s nimi nepřehánět 😉

Kontakty

OptimSys, s. r. o.
– Olomoucká 3419/7, 618 00 Brno
– Pražská 18, 102 00 Praha 10

Obecné dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obchodní dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zákaznická podpora

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obecné dotazy

+420 511 205 390

(Po – Pá 8-17)

Zákaznická podpora

+420 511 205 398

(Po – Pá 8-17)

Fakturační údaje

Optimsys, s.r.o.
Domovina 752/8,
779 00 Olomouc
IČ: 26833972
DIČ: CZ26833972

Bankovní spojení

CZK: 2901034311/2010
EUR: 2701034317/2010
USD: 2401034294/2010
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Technické cookies
Technické cookies
Přijmout
Odmítnout
Marketingové nástroje
Služba Google Analytics
Přijmout
Odmítnout