Zahraniční telefonní čísla

Jak na ně a proč je využívat

Tento článek pojednává o virtuálních telefonních číslech, která lze napojit na telefonní ústřednu, nikoliv o SIM kartách, ať už fyzických nebo virtuálních e-SIM.

Proč mít zahraniční telefonní číslo

Pokud máte významný počet zahraničních zákazníků, místní telefonní číslo z dané země pro vaši zákaznickou linku dodá vaší společnosti větší důvěryhodnost. Zákazníci nebudou mít obavy z vysokých nákladů na volání na zahraniční číslo a pokud k tomu přidáte uvítací hlášky v místním jazyce, uděláte na ně dobrý dojem.

Čísla v zahraničí lze získat od vhodného telefonního operátora nebo specializované firmy. S pořízením zahraničních telefonních čísel pro OptimCall vám rádi pomůžeme a doporučíme vhodného poskytovatele.

Jak získat zahraniční telefonní číslo

Místní telefonní číslo může poskytnout pouze operátor v dané zemi. Operátoři z jiných zemí žádnými zahraničními čísly přímo nedisponují, ale někdy je dokážou zajistit prostřednictvím partnerských operátorů v zahraničí.

Existují tři hlavní způsoby, jak zahraniční číslo získat.

1. napřímo

Pokud se dobře orientujete na telefonním trhu dané země, můžete si zahraniční číslo pořídit přímo od místního operátora. Někteří operátoři nabízejí portál, kde si můžete číslo jednoduše objednat.

Zahraniční telefonní číslo lze rovněž získat od speciálních telekomunikačních společností a online platforem. Mnoho těchto poskytovatelů operuje globálně, ale mohou být specifické společnosti, které působí pouze v určitých zemích.

2. od českého operátora

Někteří čeští operátoři dokážou zařídit zahraniční číslo prostřednictvím svých partnerů v zahraničí. Nabídka čísel závisí na tom, jaké má operátor kontakty v zahraničí a jakou prioritu službě poskytování zahraničních čísel přikládá.

Pokud již máte připojenou ústřednu OptimCall, obraťte se na svého operátora a zeptejte se na možnost pořízení zahraničního čísla. Na webu nabídku obvykle nenajdete, je třeba si ji vyžádat individuálně s ohledem na účel telefonního čísla (např. zákaznická linka, telemarketing) a předpokládaný objem volání.

3. od specializované firmy

V některých zemích není možné poskytnout telefonní číslo zahraničnímu subjektu. Je vyžadován doklad o lokální přítomnosti společnosti, například formou výpisu z obchodního rejstříku dané země.

Pokud tuto podmínku nesplňujete, můžete se obrátit na specializované firmy, které pomáhají s expanzí byznysu do zahraničí. Ty dokážou telefonní číslo z některých zemí zajistit svým jménem a toto číslo vám poskytnout bez nutnosti splnit místní podmínky. Zároveň vám mohou poskytnout další služby, např. telefonickou podporu pro vaše klienty v jazyce dané země.

S několika takovými společnostmi pravidelně spolupracujeme a podle vašich potřeb vám vhodnou službu doporučíme.

Můžu si vybrat konkrétní číslo?

To záleží na zemi a poskytovateli. U některých poskytovatelů nebo pro některé země si číslo můžete vybrat z nabídky, jinde vám bude přiděleno náhodně. Možnost výběru může být zpoplatněna. Dostanete-li seznam čísel k výběru, doporučujeme jednat rychle, protože čísla nebývají rezervovaná a kdo dřív přijde, ten má číslo.

Kolik mě to bude stát?

Obvykle se za zahraniční telefonní čísla platí měsíční paušál v řádu vyšších desítek korun nebo v řádu stokorun plus poplatky za hovory. V některých případech může být také účtován poplatek za příchozí hovory. Pokud si číslo pořídíte od specializované firmy, může být cena o něco vyšší.

Určitě se zeptejte na omezení počtu souběžných příchozích nebo odchozích hovorů. Čísla bez omezení mohou být dražší.

Podmínky pro získání zahraničního telefonního čísla

Podmínky pro získání čísla se liší podle země, protože každá země má své vlastní regulace pro poskytování telekomunikačních služeb. Některé země nemají žádné specifické požadavky, jiné mohou žádat např.

  • ověření identity podnikatele nebo adresy firmy
  • aby firma byla registrována v dané zemi (a přidělené číslo musí odpovídat regionu registrace)
  • jméno kontaktní osoby, osobní doklad, účel čísla atd.

Pokud číslo získáváte přes specializovanou firmu, většina těchto podmínek se vás netýká, protože firma vše zařídí za vás.

Přehledné seznamy požadavků dle zemí najdete například na stránkách DIDWW nebo Twilio.

Požadavky se liší také podle druhu telefonního čísla, které chcete pořídit. 

Druhy telefonních čísel

Existují různé typy telefonních čísel, které můžete získat. Mezi nejběžnější patří:

Geografická čísla

Geografická čísla jsou telefonní čísla přiřazená k určité geografické oblasti nebo regionu. Tato čísla začínají předvolbou, která označuje konkrétní oblast. Například v České republice čísla začínající číslicí 2 jsou určena pro oblast Prahy. 

K číslu je obvykle evidována konkrétní adresa, na které je “umístěno”. Tento koncept neodpovídá dnešní technické realitě a přežívá z časů, kdy bylo konkrétní telefonní číslo přivedeno do konkrétního místa pomocí páru měděných drátů. Adresa přiřazená číslu je v dnešní době využívaná např. záchrannými složkami státu. 

Pro získání geografických čísel zpravidla platí nejpřísnější podmínky.

Neregionální čísla

Rovněž označovaná jako “národní čísla”, “nomadická čísla”, “VoIP čísla” apod. (v ČR se jedná o čísla začínající předvolbou 910). Nejsou spojena s konkrétní oblastí. V některých zemích však mohou být vnímána jako “nestandardní” (např. v ČR, kde jsou “podezřelá” všechna čísla začínající číslicí 9).

V některých zemích mohou být snadněji dostupná než geografická čísla.

Zelené linky

Zelené linky jsou čísla, na která mohou volající volat bezplatně. Náklady na volání hradí firma, která číslo provozuje. V ČR se jedná o čísla začínající předvolbou 800.

Mnoho zemí nabízí možnost pořídit si zelenou linku i ve formě virtuálního čísla.

Mobilní čísla

V některých zemích je možné pořídit si také virtuální mobilní čísla. V telefonní ústředně pak lze volání na tato mobilní čísla zpracovávat stejně jako volání na pevná čísla. S dostupností mobilních čísel ale spíš nepočítejte.

Někdy je možné na tato čísla přijímat i SMS, ale tato oblast není standardizována a SMS nelze v ústředně dále zpracovat bez specifických úprav ústředny na míru konkrétního poskytovatele.

V některých případech může být optimálním řešením pořízení mobilního čísla z konkrétní země ve formě SIM karty a její následné vložení do GSM brány. GSM brána je zařízení podobné modemu či routeru (“krabička s anténami”), které je připojené k internetu a umožňuje propojení mezi mobilní sítí (GSM, LTE) a VoIP telefonní ústřednou.

Prostřednictvím vložené SIM karty může ústředna uskutečňovat hovory pod příslušným mobilním číslem, jako by volání pocházelo z mobilního telefonu. Stejným způsobem může také přijímat hovory směřující na dané mobilní číslo. Je také podporován příjem a odesílání SMS zpráv. Ve spojení s ústřednou OptimCall je možné vyuižít GSM brány Yeastar Neogate

GSM bránu je nutné umístit a provozovat ve vašich prostorách. Pro zamezení roamingových poplatků za vloženou SIM kartu je doporučeno umístit bránu v zemi původu SIM karet, které jsou do brány vloženy.

Pár technických poznámek
  • Pro napojení zahraničního telefonního čísla na ústřednu OptimCall je ideální získat od poskytovatele zahraničního čísla službu SIP trunk. Někteří poskytovatelé nabízejí jen registrační údaje pro individuální SIP účet, což je méně ideální, ale stále funkční možnost.

  • Příchozí a odchozí hovory představují technicky dvě odlišné služby. Někteří poskytovatelé zahraničních čísel nabízejí čísla výhradně pro příchozí hovory a neumožňují realizovat odchozí hovory. Tyto odchozí hovory je možné uskutečnit prostřednictvím jiného operátora, typicky českého nebo slovenského. Poplatky za hovorné se účtují podle ceníku operátora, jehož služby jsou pro realizaci hovorů využívány. 

  • Volání přes VoIP operátora se zobrazením mobilního čísla – neboli spoofing – bývá v zahraničí buď úplně zakázáno, nebo je podmíněno tím, že hovor nesmí přicházet z jiné země. Volání prostřednictvím českého či slovenského operátora se zobrazením zahraničního mobilního čísla proto zpravidla nebude možné. Takové hovory mohou být místními operátory blokovány, zobrazí se skryté číslo nebo skutečné číslo pevné linky. 

  • Se zahraničním číslem mohou být spojeny limity na maximální počet souběžných příchozích a odchozích hovorů. Nezapomeňte si vyžádat informace o konkrétních podmínkách u poskytovatele služby.

Podmínky získání zahraničních telefonních čísel nejčastěji poptávaných zemí

Tyto podmínky je potřeba splnit, pokud kupujete zahraniční telefonní číslo přímo u poskytovatele.

Splnění podmínek může požadovat i partnerský zahraniční operátor vašeho českého nebo slovenského operátora, přes kterého číslo pořizujete.

 


   Francie

Francouzské telefonní číslo pevné linky (geografické) nelze koupit na fyzickou osobu, jedině na podnikatele nebo firmu registrovanou ve Francii. Je třeba doložit: 

  • kontaktní osobu1
  • výpis z francouzského rejstříku3
  • adresu ve Francii4 včetně důkazu o adrese5

Národní číslo si lze pořídit na fyzickou osobu nebo firmu, nemusí být francouzská. Dokládáte: 

  • kontaktní osobu1
  • při nákupu čísla na osobu podnikatele sken osobního dokladu2
  • výpis z obchodního rejstříku3
  • adresu ve Francii bez ověřování4

Mobilní čísla pro SIP trunky k dispozici nebývají, lze řešit GSM bránou umístěnou ve Francii.

   Maďarsko

Maďarské telefonní číslo pevné linky bývá k dispozici bez podmínek, může být omezen počet souběžných hovorů.

Mobilní čísla pro SIP trunky k dispozici nebývají, lze řešit GSM bránou umístěnou v Maďarsku.

   Německo

Německé telefonní číslo má nejpřísnější podmínky v Evropě. Číslo pevné linky (geografické nebo národní) nelze koupit na fyzickou osobu, jedině na podnikatele nebo firmu registrovanou v Německu. Je třeba doložit:

  • kontaktní osobu1
  • při nákupu čísla na osobu podnikatele také sken osobního dokladu2
  • výpis z německého rejstříku3
  • adresu4 včetně důkazu o adrese5 i pro národní čísla – musí být shodná s adresou německé firmy v rejstříku

Pokud nemáte a nechcete zakládat v Německu firmu, prakticky máte dvě možnosti:

a) domluvit se se spřátelenou firmou v Německu, která číslo koupí na sebe
b) využít služby specializovaných firem

Mobilní čísla pro SIP trunky k dispozici nebývají, lze řešit GSM bránou umístěnou v Německu.

   Polsko

Polské telefonní číslo pevné linky (geografické) lze pořídit na fyzickou osobu nebo firmu, ta nemusí být polská. Je třeba doložit: 

  • kontaktní osobu1
  • při nákupu čísla na osobu podnikatele sken osobního dokladu2
  • výpis z obchodního rejstříku3
  • adresu v Polsku bez ověřování4
  • účel telefonního čísla6

Mobilní číslo přes SIP trunk umožňuje příchozí i odchozí volání, příchozí SMS lze směrovat na e-mail. Odesílat SMS nelze. Pokud potřebujete i odchozí SMS, lze řešit GSM bránou umístěnou v Polsku. Dokládáte:

  • kontaktní osobu1
  • při nákupu čísla na osobu podnikatele sken osobního dokladu2
  • výpis z obchodního rejstříku3
  • adresu v Polsku bez ověřování4
   Slovensko

Slovenské telefonní číslo u nás nabízí spousta operátorů, většinou bez podmínek.

Nejčastěji jsou dostupné pevné linky s předvolbou Bratislavy, ale čísla ostatních slovenských krajů seženete také. Maskování pevné linky mobilním číslem je na Slovensku zakázáno a zatím nevíme o možnosti zažádat si o výjimku. Lze řešit GSM bránou umístěnou na Slovensku.

   Španělsko

Španělské telefonní číslo má velmi přísné podmínky. Číslo pevné linky (geografické nebo národní) nelze koupit na fyzickou osobu, jedině na podnikatele nebo firmu registrovanou ve Španělsku. Je třeba doložit:

  • kontaktní osobu1
  • při nákupu čísla na osobu podnikatele také sken osobního dokladu2
  • výpis ze španělského rejstříku3
  • adresu4 včetně důkazu o adrese5 i pro národní čísla

Pokud nemáte a nechcete zakládat ve Španělsku firmu, prakticky máte dvě možnosti:

a) domluvit se se spřátelenou španělskou firmou, která číslo koupí na sebe
b) využít služby specializovaných firem

Mobilní čísla pro SIP trunky k dispozici nebývají, lze řešit GSM bránou umístěnou ve Španělsku.


 

Uvádíme podrobnější vysvětlení nejčastějších požadavků, se kterými se můžete při pořízení zahraničních čísel setkat.

1kontaktní osoba – jméno, příjmení, telefon

Může to být buď fyzická osoba, která na sebe číslo kupuje, nebo třeba i Váš zaměstnanec, který se v dané zemi domluví. Zahraniční poskytovatelé tento kontakt využívají málokdy, častěji řeší problémy rovnou s Vaším telefonním operátorem. 

2kopie nebo sken osobního dokladu

Vyžaduje se většinou, jen když si zahraniční číslo pořizuje fyzická osoba. Kromě občanského průkazu může být i cestovní pas nebo povolení k pobytu.

3výpis z obchodního nebo obdobného rejstříku

U českého veřejného rejstříku obvykle stačí odkaz na Vaši firmu v https://or.justice.cz/. V některých zemích telefonní číslo prodají pouze firmě registrované v místním rejstříku, a je tedy potřeba dodat záznam z něj. Obvykle stačí jen odkaz nebo PDF výpis z webu.

4fyzická adresa umístění čísla

U geografických čísel je vyžadováno uvést fyzickou adresu umístění čísla – kromě dané předvolby kraje nebo města se jí řídí také záchranné složky. Pokud z daného čísla zavoláte tísňovou linku, podle uvedené fyzické adresy budete směrováni na příslušné krajské centrum pomoci. Někdy jako podklad k žádosti stačí uvést adresu z oblasti, odkud pevnou linku chcete. Jde jen o nutnou administrativu a poskytovatel adresu nijak neověřuje. 

5důkaz o adrese

Pokud je vyžadován, zahraniční poskytovatel telefonního čísla si ověřuje, zda Vaše firma existuje a má na zadané adrese sídlo, prodejnu nebo sklad. Jako důkaz poslouží třeba účet za pronájem prostor, energie, telefon nebo internet, obvykle maximálně 6 měsíců starý.

6účel telefonního čísla

To znamená podrobnější popis, k čemu bude telefonní číslo sloužit. Vyžaduje se proto, že v některých zemích se (nevyžádané) marketingové hovory řídí zvláštními právními předpisy. Je dobré uvést, zda budete vyřizovat příchozí hovory na zákaznickou linku a volat zpět na zmeškané hovory, nebo aktivně navoláváte kampaně, obvoláváte firmy z veřejně dostupných rejstříků nebo třeba jen upozorňujete pacienty na blížící se termín preventivní prohlídky. Nedoporučujeme aktivním callcentrům skutečný účel "zatloukat" – při velkém objemu navolávání může být Vaše číslo bez náhrady zablokováno zahraničním poskytovatelem.

Kontakty

OptimSys, s. r. o.
– Olomoucká 3419/7, 618 00 Brno
– Pražská 18, 102 00 Praha 10

Obecné dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obchodní dotazy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zákaznická podpora

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Obecné dotazy

+420 511 205 390

(Po – Pá 8-17)

Zákaznická podpora

+420 511 205 398

(Po – Pá 8-17)

Fakturační údaje

Optimsys, s.r.o.
Domovina 752/8,
779 00 Olomouc
IČ: 26833972
DIČ: CZ26833972

Bankovní spojení

CZK: 2901034311/2010
EUR: 2701034317/2010
USD: 2401034294/2010
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Technické cookies
Technické cookies
Přijmout
Odmítnout
Marketingové nástroje
Služba Google Analytics
Přijmout
Odmítnout